«  Terug naar overzicht

In een bestek van 4 weken hebben Saskia Velders en coaches Theo en Danielle van het Werkplein Zaanstreek - Waterland via de app, email, sms en persoonlijke gesprekken, meer dan 1.000 interactiemomenten met hun klanten gehad.

Inzicht in motivatie, uitdagingen en kansen

Met de informatie uit deze interacties hebben de coaches nu een direct overzicht over - en inzicht in motivatie, uitdagingen en kansen van hun klanten. En daarmee dagelijks mooie 'haakjes' voor aandacht op maat!

Perfecte combinatie tussen digitaal en persoonlijk

Waar onze 'social marketeer' Saskia helpt sturen op algemene doelstellingen zoals het verkrijgen van informatie via gebruik van de app en website, richten de coaches zich op basis van de verkregen informatie, volledig op de mens achter het dossier. Het is namelijk de combinatie van digitaal en persoonlijk die het verschil maakt! Saskia legt uit: "

“Ik focus mij op de verschillende doelstellingen die we over de groep hebben gesteld. Wie is nog nooit gezien, digitaal of persoonlijk? Wie wil niet (komt niet opdagen), wie kan er niet (aangegeven beperking in het vinden of uitvoeren van werk)? Op basis van de overeenkomsten tussen deze mensen ontstaan overzichten voor de coaches, zodat zij weten wie zij welke aandacht moeten geven.

In overleg met de coaches bereid ik vervolgens acties over de groepen heen voor (SMS, Email, App berichten, Nieuws, etc) die aansluiten bij de situatie waar die specifieke groep staat. Dat kunnen SMSjes zijn aan de groep die niet op de meeting is gekomen met de vraag de coach terug te bellen, tot het in kaart brengen van de mensen die aangeven klaar te zijn voor het vinden van werk, maar ook de mensen die grote uitdagingen voor het vinden van werk hebben. 

Dit geeft Danielle en Theo vervolgens weer concrete handvatten voor persoonlijke aandacht. En zo zie je dat het uiteindelijk de combinatie persoonlijk en digitaal is die het verschil maakt.“