«  Terug naar overzicht

Daadwerkelijk weten wie je in beeld hebt (en wie niet)

Een grote uitdaging voor iedere werkcoach is om de caseload aan werkzoekenden in beeld te houden. Wanneer is voor het laatst contact geweest en wat waren de afspraken die gemaakt zijn?

De verschillende contactmomenten zijn niet centraal opgeslagen (in e-mail, whatsapp, word, excel), waardoor het houden van goed overzicht bijna onmogelijk is. Daarnaast is de gewenste contactfrequentie ook nog een keer situatie-afhankelijk: de ene klant heeft meer contact nodig dan de ander. Conclusie: zonder een goed klantvolgsysteem is het in beeld houden van de doelgroep een onmogelijke opgave.

8ting biedt hierop een passend antwoord.

Context-afhankelijk overzicht

Om coaches te ondersteunen bij het houden van inzicht en overzicht, vinden zij binnen het nieuwe 8ting platform een ‘context-afhankelijk’ interactieoverzicht over al hun klanten. Daarmee weten zij precies wanneer zij voor het laatst met of over klanten contact hebben gehad, maar ook of dit binnen de verwachting valt.

Het is namelijk logisch dat je bepaalde klanten vaker wilt zien dan anderen. Simpelweg omdat je verschillende klanten zich in verschillende fases bevinden. Je ‘match’ klanten wil je vaak zien en zeer actief kunnen begeleiden, waarbij je ‘ontwikkel’ groep wat meer gebaat kunnen zijn bij een meer geleidelijke aanpak. Minder frequent, maar wel consistent.

Weet wie, wat, wanneer: verklein zo het risico om klanten uit beeld te verliezen

Als je niet meer uit het hoofd hoeft te bepalen wie je vandaag aandacht geeft, haal je de willekeur uit je werkmethodiek. Door zo direct te acteren op klanten waarvan je weet dat je ze al te lang niet meer gezien of gesproken hebt, verklein je het risico om klanten uit beeld te verliezen enorm. En alleen zo kun je op een schaalbare manier mensen langdurig vasthouden en bewegen.