Een nieuw platform speciaal voor het sociale domein
Veel gemeenten en Werkpleinen worstelen met het vinden van de juiste manier en tools om klanten op een efficiënte en persoonlijke manier mensen in beeld te krijgen en een goed contact met hen te onderhouden. Het contact met de doelgroep verloopt vaak nog ‘ouderwets’ via brieven, mails, telefoontjes en onderhoudsgesprekken.
De systemen die gebruikt worden om het klantbeeld vast te leggen zijn log en niet gebruikersvriendelijk. Het ontbreken van een helder en actueel beeld van de doelgroep maakt dat er kansen gemist worden om de doelgroep stappen vooruit te laten zetten.
Een platform voor frequent klantcontact op maat
Op basis van onze ervaringen in de e-commerce én het sociaal domein hebben we het 8TING platform ontwikkeld. Via dit platform kunnen coaches met digitale ondersteuning frequent en relevant klantcontact hebben en met als resultaat een beter en actueler klantbeeld. Via een app, per email, sms en natuurlijk ook persoonlijke gesprekken krijgt de doelgroep gerichte informatie en begeleiding op maat.
Inzicht en overzicht
Door binnen het platform overzicht te creëren van alle klantcontacten en informatie-uitvragen, heeft de coach maar ook de beleidsbepaler altijd inzicht in welke aandacht relevant voor wie is:
- Hoeveel mensen ervaren momenteel problemen met zijn/haar gezondheid? En wie zijn dit?
- Wie zijn uitgenodigd voor de workshop van overmorgen?
- Hoe lang is het geleden dat ik contact met iemand heb gehad?
- Welke mensen heb ik al langer dan 3 maanden niet meer gesproken?
- Welke mensen willen binnen en buiten werken?
8TING in de praktijk: ondersteuning via App, SMS en Email
Het platform helpt coaches om dagelijks te bepalen op welke klanten welke acties gedaan moeten worden. Ter illustratie een aantal voorbeelden hoe 8TING hierin ondersteund.
Klantbeeld
Klanten via de app enkele vragen laten beantwoorden die iets zeggen over waar de klant staat. Zoals: hoe gaat het met je gezondheid? Ervaar je op dit moment grote obstakels bij het vinden van werk? Naar welke werkomgeving gaat je voorkeur uit (binnen werken, buiten werken, etc.)?
In beeld houden
Regelmatig contact met de klant voor een completer klantbeeld en stimuleren van klantbeweging. Bijvoorbeeld met vragen over het actualiseren van profiel, status van gemaakte afspraken en sollicitaties, waarom niet verschijnen op een afspraak, enz.
Herinneringen
Automatisch een groep klanten een push-notificatie en of sms op hun mobiel sturen ter herinnering aan de workshop van morgen.
Aanbieden vacatures op maat
De groep klanten die heeft aangegeven ‘buiten en met de handen’ te willen werken, via SMS, app en email op de hoogte te brengen van de laatste vacature voor ‘werken in het groen’.
Het 8TING platform wordt voor oa de SW, Bijstand en Vitaliteit Ouderen al ingezet in oa. Zaanstad, Assen, Doetinchem, Enschede en Deventer.
Wil je meer informatie over hoe 8TING werkt? Download 8TING: Persoonlijke digitale aandacht loont