«  Terug naar overzicht

Automatiseer in 5 stappen je klantprocessen!

Wetenschappelijk onderzoek heeft aangetoond dat wanneer je mensen digitale aandacht geeft, mensen ook meer aandacht willen. We zien dit met de inzet van 8ting in de praktijk dagelijks terug: wanneer je je klanten (digitale) aandacht geeft, zoeken ze uiteindelijk ook meer persoonlijk contact.

Want uiteindelijk blijkt dat een erg groot deel van de mensen in de bijstand wel heel erg blij is als ze persoonlijk contact kunnen hebben. Deze klanten komen in beweging en zoeken met de juiste (digitale) prikkels interactie met een mens om stappen te kunnen maken naar participatie.

Automatiseer klantprocessen, niet je klantrelaties

Maar wat doe je als werkplein als je eigenlijk niet genoeg FTEs hebt om een echt 'geactiveerde caseload’ op maat te begeleiden? 


Ga je dan proberen om ook je klantrelatie te automatiseren? Maar hier ligt juist de toegevoegde waarde van de case manager, toch? Dit moet je dus juist niet automatiseren.

Maar wat je wel kunt doen om ruimte te maken voor klantrelaties, is je klantprocessen automatiseren.

Lees meer >>>