«  Terug naar overzicht

Weet welke programma's op het werkplein wel werken voor wie en welke niet.

Vrouwen boven de 55 stromen niet uit naar werk door vrijwilligerswerk. Door middel van een individueel traject vindt 32% van deze groep wel werk. Weet wat werkt voor wie en stuur op basis van kennis in plaats van anekdotes.

Verhoog nu op basis van bestaande data de effectiviteit van je programma’s op het werkplein

Om op het werkplein zoveel mogelijk mensen naar werk te begeleiden, is het belangrijk dat je voortdurend de effectiviteit van de inzet van je middelen verhoogd.

8TING Analytics

8TING Analytics geeft voor 15 profielen direct inzicht in welke programma’s werken voor wie. Maar ook welke programma’s momenteel minder rendement opleveren. Hiermee krijg je binnen een tijdsbestek van 2 weken direct concrete handvaten om beleid op te ontwikkelen en medewerkers te coachen.

Afbeelding 1: voorbeeld analyse van de effectiviteit van programma's in het algemeen en de effectiviteit per profiel

Zo worden in 8TING Analytics voor al je interventies analyses gedaan voor oa:

  • Man / Vrouw tot 27
  • Man tussen 27 en 35 - alleenstaand
  • Man tussen 27 en 35 - alleenstaand met kinderen
  • Maan tussen 27 en 35 - gehuwd
  • Vrouw tussen 27 en 35 - alleenstaand
  • Vrouw tussen 27 en 35 - alleenstaand met kinderen
  • etc.

Niet meer sturen op basis van anekdotes maar feiten

Zodat je weet wat werkt voor wie, maar ook waar de 'blinde vlekken' in je huidige dienstverleningsstrategie zitten. Zodat je gerichter gesprekken over budgetten aan kunt gaan, maar ook werkcoaches meer handvaten kunt geven om te bepalen welke middelen voor wie nuttig zijn.

Aan de slag met je bestaande data

Met 8TING Analytics maak je op basis van je bestaande data uit systemen als GWS, Key2 en Sonar al in 2 weken een eerste stap in het weten wat werkt en voor wie.

Meet, weet en optimaliseer

Want weet je welke van jouw bestaande programma’s voor wie succesvol zijn geweest en stuur je hier actief op, kun je met dezelfde middelen meer mensen helpen. En zo kun je met behulp van deze nieuwe inzichten je programma-portfolio optimaliseren zodat deze steeds beter aansluit bij je doelgroep. En zo realiseer je:

  • Een hoger % van je klanten dat met succes je programma’s afrondt
  • Een hogere tevredenheid tav de aangeboden diensten van het werkplein
  • Een verhoogde effectiviteit van je totale portfolio
  • Dat je met dezelfde middelen meer mensen kunt helpen

Wederom de win-win van persoonlijke aandacht.

Binnen 2 weken handvaten voor verhoogde effectiviteit en efficiency

We weten dat wanneer je meer kenmerken van je klanten je in beeld hebt, je op basis van data kunt bepalen welke doelstellingen haalbaar en realistisch zijn. Maar je weet dan dus ook welke middelen de hoogste effectiviteit hebben voor wie.

In veel gevallen voorzien de huidige systemen nog niet in alle relevante kenmerken*. Toch kun je ook nu al met je bestaande data direct aan de slag om te zien welke van je interventies werken voor wie.

Bent je geïnteresseerd om met 8TING een effectiviteitsanalyse van de bestaande programma's op het werkplein te doen? Neem vrijblijvend contact met ons op (info@8ting.nl) om in een tijdsbestek van 2 weken op basis van je bestaande data te weten hoe je meer aandacht op maat kunt geven.

*Wil je meer inzicht in de actuele situatie van je klant? Hier kan 8TING iedereen in beeld in voorzien.